Jong N-VA Diepenbeek ziet kansen voor lokale economie

Op 3 januari 2018

Het lokale ondernemerschap vormt de basis van onze welvaart, zorgt voor tewerkstelling en draagt bij tot het welzijn van onze burgers. We moeten als gemeente dan ook maximaal kansen bieden aan ondernemers. Met een 'gemeentelijke klantenkaart' kunnen we winkelen bij lokale handelaars stimuleren. Dat is goed voor de lokale economie én voor de Diepenbekenaar.

Jordy Boons, voorzitter Jong N-VA Diepenbeek: “Momenteel lopen er in Diepenbeek al heel wat initiatieven om de lokale economie te ondersteunen. Zo kan je bijvoorbeeld via het e loket op de vernieuwde website heel wat documenten aanvragen om de administratie te vergemakkelijken. Maar we moeten ook verder durven kijken. Met een 'gemeentelijke cadeaubon' kunnen bijvoorbeeld inwoners en bezoekers hun aankopen doen in deelnemende Diepenbeekse handelszaken.

Of nog breder, met een digitale gemeentelijke ‘klantenkaart’ kunnen inwoners punten sparen in ruil voor kortingen bij aangesloten Diepenbeekse handelaars. Ook de gemeente kan hier zijn duit in het zakje doen door kortingen voor voorstellingen in De Plak aan te bieden voor deze punten. Met dergelijke acties moedigen we aankopen in Diepenbeek aan. Dit is goed voor de lokale economie en dus ook voor de Diepenbekenaar.”