Werken nieuwe sporthal starten deze maand

Op 4 januari 2017, over deze onderwerpen: Sport

In 2013 ging schepen van Sport Karen Alders samenzitten met de sportclubs en de sportdienst om op lange termijn een oplossing voor de sporthal uit te denken. De laatste weken horen we echter vaak het gerucht  dat de bouw van de nieuwe sporthal niet zou doorgaan, omdat het geld op is.

Dat gerucht wil de N-VA ontkrachten: uit deze vruchtbare samenwerking ontsproot een concreet project, dat nu al uitgevoerd wordt en dat alle Diepenbeekse sporters ten goede komt. Ergens kunnen we begrijpen  dat dit gerucht de ronde doet. Er wordt immers even niet gewerkt op het Demerstrand. Maar de N-VA wil sportminnend Diepenbeek geruststellen: de start van de ‘echte’ bouwwerken is voorzien in  januari 2017.

Natuurlijk hadden ook wij gehoopt dat we hier al vroeger mee hadden kunnen starten. Maar een overheidsopdracht is nu eenmaal gebonden aan een aantal termijnen. De aannemer heeft ervoor gekozen om de  uiterste datum van deze termijn te benutten vooraleer hij start met de werken. Dat is zijn goed recht.

Eenmaal de sporthal afgewerkt is, kan u er genieten van een valkuil, trampolines, turntoestellen, bokszakken, materiaal voor een krachthonk en veel meer. Verder hebben we ook geld voorzien voor de renovatie  van de platte daken van beide oudere hallen. Ook in deze twee zalen zal het sportgenot aanzienlijk verhogen.