Jong N-VA Diepenbeek: veiliger van en naar school

Op 23 januari 2018, over deze onderwerpen: Mobiliteit, N-VA: Huis-aan-huisblad

Diepenbeek telt maar liefst tien schoolomgevingen. Uit een parlementaire vraag blijkt dat onze politiezone nauwelijks snelheidscontroles uitvoert in de zone 30 rondom deze scholen. Jong N-VA Diepenbeek wil dat daar verandering in komt. Daarnaast pleiten de Jong N-VA’ers voor een betere communicatie van verkeersveilige schoolroutes in bijvoorbeeld een duidelijke en overzichtelijke brochure.

Jordy Boons, voorzitter van Jong N-VA Diepenbeek: “Onlangs stelde mijn werkgever, Kamerlid Karolien Grosemans, een parlementaire vraag aan minister Jambon over het aantal snelheidsovertredingen in de zone 30. Het resultaat was verontrustend. Niemand in onze zone kreeg de afgelopen drie jaar een snelheidsboete. Wetende dat we in Diepenbeek heel wat onderwijsinstellingen hebben, moet het gemeentebestuur durven pleiten voor extra controles rondom scholen. Zonder deze controles heeft de zone 30 per slot van rekening geen nut en geef je de burger een vals veiligheidsgevoel.

Daarnaast lijkt het mij een goed idee om alle plaatsen waar veel kinderen en jongeren komen – zoals scholen, het jeugdhuis… in kaart te brengen. Vervolgens kan de gemeente enkele verkeersveilige schoolroutes uitstippelen zodat kinderen en jongeren gerust op pad kunnen. ”