Jos Wolfs kiest voor N-VA

Op 29 november 2016

Jos Wolfs, de laatste vertegenwoordiger van de zweeppartij Daad in de Diepenbeekse gemeenteraad, sluit zich aan bij de meerderheidspartij N-VA. Hij blijft wel tot aan de verkiezingen in 2018 als Daad-fractielid zetelen. Hiermee wordt N-VA de grootste partij in de raad met acht zetels, Puur van burgemeester Patrick Hermans heeft er zeven. Voor de andere partijen wordt het in knokken om zich in het midden van het best te nestelen.

"De Diepenbeekse N-VA-afdeling keurde tijdens haar jongste bestuursvergadering de toetreding van Jos Wolfs goed", vertelt voorzitter Geert Vertongen. "Door deze beslissing wort hij met onmiddelijke ingang bestuurdlid van N-VA Diepnebeek en zal hij in de gemeenteraad mee stemmen met de N-VA-factrie, die daardoor opnieuw de grootste binnen deze raad wordt. Uit respect voor de Daad-leden, die anders hun mandaten in diverse adviesraden en commissies zouden verliezen, blijft Jos Wolfs in de gemeenteraad voorlopig nog verder zetelen als laatste raadslid van Daad."

"Als ik in 2018 nog met kans op slagen wil deelnemen aan verkiezingen, dan werd het stilaan tijd om duidelijkheid te scheppen", zegt Jos Wolfs. "Ik was voor de opstart van Daad al lid van N-VA en het programma van die partij leunt dan ook het dichtst aan bij de ideeën die wij voorstonden. Na een paar gesprekken was de terugkeer dan ook afgerond. we waren bij Daa nog met vier kernleden, naast onze aanhang. Eén van de anderen verhuist mee naar N-VA, een tweede stopt met politiek en een derde heeft nog niet beslist. Met N-VA ben ik overeengekomen dat deze transfer me niet monddood maakt: ik kan en zal mijn menig nog steeds blijven zeggen. Mijn leuze blijft dat ik trouw blijf aan mezelf."

"We steken niet weg dat de komst van Jos een goede zaak is", zegt N-VA-boegbeeld Rik Kriekels. "Volgend jaar hopen we nog enkele belangrijke namen op onze lijst te kunnen aankondigen, want we hebben ambities voor 2018. We willen resoluut gaan voor nog een ambtstermijn en nog een belangrijkere rol gaan spelen."