Minister Weyts investeert € 187.671 in Sint-Gerardus in Diepenbeek

Op 31 augustus 2021

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 187.671 in Sint-Gerardus in Diepenbeek. Aan de vooravond van het nieuwe schooljaar heeft Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts nieuws voor vele Vlaamse schoolbesturen en hun duizenden leerlingen. Meer dan 130 scholenbouwprojecten over gans Vlaanderen zullen met € 20 miljoen het scholenpatrimonium kunnen renoveren en vernieuwen.

Deze financiële steun kunnen schoolbesturen uit het gesubsidieerd onderwijs (gemeentelijk, stedelijk provinciaal en vrij onderwijs) krijgen voor bouw- of verbouwingswerken. Onderwijsminister Ben Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor schoolinfrastructuur: in totaal staat de investeringsteller voor scholenbouw op 3 miljard euro. Deze investeringsgolf komt ook Diepenbeek ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 187.671 in Sint-Gerardus in Diepenbeek . Concreet gaat het om verbouwingswerken aan het bestaand gebouw. “Fantastisch dat onze Vlaamse ministers Diepenbeek opnieuw weten liggen en we opnieuw belangrijke investeringen naar onze gemeente halen. We werken verder”, aldus raadslid Jordy Boons.

“Niet enkel de boekentassen staan klaar om met goede moed aan het nieuwe schooljaar te starten”, zegt Weyts. “Er staan ook heel wat bouwprojecten in de steigers om onze leerlingen meer leerruimte te bieden.”