Minister Weyts investeert €51.240,47 in Vrije Lagere School en Vrije Kleuterschool in Diepenbeek

Op 15 juli 2021

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert €51.240,47 in Vrije Lagere School en Vrije Kleuterschool in Diepenbeek. “Om en bij de 12.000 leerlingen zullen kunnen gebruik maken van gloednieuwe infrastructuur”, zegt Weyts. “Ook tijdens de zomervakantie wordt hard gewerkt om bij aanvang van het schooljaar de kinderen voldoende leer- en speelruimte te bieden.”

Deze financiële steun kunnen schoolbesturen uit het gesubsidieerd onderwijs (gemeentelijk, stedelijk provinciaal en vrij onderwijs) krijgen voor bouw- of verbouwingswerken. Onderwijsminister Ben Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor schoolinfrastructuur: in totaal staat de investeringsteller voor scholenbouw op 3 miljard euro. Deze investeringsgolf komt ook Diepenbeek ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) €51.240,47 in Vrije Lagere School en Vrije Kleuterschool in Diepenbeek. Concreet gaat het om werken na aankoop kloostergebouw. “Een belangrijke investering in onze ambitie als onderwijsgemeente”, aldus burgemeester Rik Kriekels.

“Vlaanderen bouwt verder aan een betere onderwijskwaliteit voor onze leerlingen”, zegt Weyts. “Die onderwijskwaliteit krikken we mee op door te investeren in onze scholenbouw.”