Kandidaten

Beste dorpsgenoten,

Onder de rubriek 'Programma' kan je lezen welk perspectief we aan Diepenbeek willen bieden. Om deze ideeën in daden om te zetten zijn er uiteraard politici nodig die deze taak aankunnen. Met deze uitdaging in het achterhoofd heb ik mijn uiterste best gedaan om een zo sterk mogelijke lijst samen te stellen.

Behalve de verplichte pariteit tussen mannen en vrouwen besteden we ook de nodige aandacht aan het mooie evenwicht tussen jong en oud, studenten en gepensioneerden, werknemers en werkgevers. Er staan arbeiders op de lijst, vrije beroepen, zelfstandigen, ervaren lokale politici en nieuwkomers.

Vier jaar geleden hielden we jong N-VA boven het doopvont. Vandaag staan met Britt, Maarten, Victor, Emiel en Jordy vijf van hen op de lijst, laatstgenoemde zelfs op nummer 5. Het is onze manier om aan te tonen dat we het met de inbreng van de jongeren serieus menen.

Bij de eerste deelname aan de verkiezingen in 2012 was het meteen raak: N-VA maakte de afgelopen 6 jaar deel uit van het beleid. Met Karen en mezelf is onze lijst niet alleen 2 schepenen rijker, met Anne-Lies, Marijke, Nancy, Sarah, Jan en Geert erbij figureren er maar liefst 8 kandidaten met politieke ervaring als raadslid. Uittredende raadsleden Frans en Pieter (verhuist naar de VS) komen niet meer op, het hadden er dus ook zomaar 10 kunnen zijn. Geen enkele Diepenbeekse concurrent beschikt over zoveel recente politieke ervaring. Trots verwelkom ik ook onze overige “nieuwe” aanwinsten Liesbeth, Charlotte, Simone, Jo, Inge, Marino, Erno, Gert en Fons. Samen met onze bestuursleden Bart en Freddy vervolledigen zij mijn lijst.

Het besturen van een gemeente met een jaarlijkse omzet van 30 miljoen euro en 400 medewerkers legt bij de beleidsmakers een grote verantwoordelijkheid. Kennis en leiderschap
zijn nodig om dit in goede banen te leiden. Met onze visie, mijn ervaring in de privésector en de steun van de N-VA ploeg ga ik dan ook resoluut voor de sjerp.

Gemeenteraad

Rik Kriekels